tisdag 10 augusti 2010


Idag red jag markarbete med Sessan. Jag jobbade henne mycket på volter och serpentiner för att hon ska bli lite mjukare i sin kropp. Det som jag kommer att jobba mest med när det gäller markarbetet är att hon inte ska tölta på banan utan jobba på i en bra och taktfast trav med en ordentlig framåtbjudning. Framåt vill hon ju i och för sig men inte så stressat, tack.
Jag hade en balanstygel/balansrep om halsen på henne och det funkar så himla bra! Hon flyttar tillbaka sin vikt mot bakdelen och jobbar bakifrån och framåt. Hon slappnar av och sänker sitt huvud när hon får hjälp att hitta sin balans och jag verkligen känner hur ryggen höjs när hon hittar rätt form.
Så bra som Sessan gick idag har hon inte gjort sen innan vintern. Det var riktigt kul att rida och det märktes att även Sessan gillade det. I ett sånt läge är det svårt att sluta när det går som bäst. Nu längtar jag till nästa gång jag ska markarbeta henne. Hoppas det går lika bra som idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar