söndag 4 juli 2010

Jag tog en tidig morgon ridtur med Sessan idag. Egentligen skulle jag ridit ut, men eftersom det är ett så varmt och jag ville rida henne där det är som svalast valde jag att göra som jag ofta gjorde när jag var liten och red min gamla New Forest-ponny Lea, och red i hagen.
Eftersom jag är eventuellt har siktet inställt på en liten enkel Clear Round-hoppning i slutet på augusti så ville jag testa hur mycket Sessan tappat under sin dräktighet. Jag hade ett litet hinder på ca 45 cm uppställt i en glänta som jag hoppade några gånger i trav. Och vilken glädje! Hon verkar inte ha tappat något av teknikträningen vi gjorde i höstas! Med en bra planering är det inte alls omöjligt att hon skulle vara redo för den Clear Rounden. Bara det går att vänja lilla Baronessa att vara utan sin mamma några timmar, så blir det nog en eller två starter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar