måndag 15 juni 2009

Hejsan!


Prinses MacKenzie heter jag men kallas för Prinses eller Sessan. Jag är en ridtravartjej född -92 och en av mattes favoriter.
När jag jobbade som travare var jag ofta missförstådd och det var sällan någon människa förstod sig på mig. Ofta bråkade jag när jag försökte få dem att förstå mig men det lyckades inte något vidare. Det gick så långt att jag faktiskt skulle slaktas. Men så i sista sekund kom matte och hämtade mig! Jag skulle nu få gå som sällskapsdam till hennes halvblods tjej Grållan.
Jag var så rädd och osäker när jag kom till mitt nya hem. När matte kom in till mig i boxen visste jag inte vad jag skulle göra, så jag kröp in i hörnen så mycket jag kunde. När matte skulle borsta och göra mig fin var jag så rädd så jag svettades mer än efter ett ansträngande travlopp. Ofta satt matte i mitt hö och läste för att jag skulle få förtroende för henne. Så till slut började jag att slappna av och en dag sa matte att jag skulle kanske ridas in. Verkligen konstigt att bära matte på ryggen istället för att dra henne i en vagn. Men jag gillar det och i dag säger matte att jag är en av hennes bästa hästar, och att jag påminner om hennes tidigare tävlingshäst. Tyvärr orkar jag inte med pressen att tävla så några resultat från dressyr och hopptävlingar har jag inte. Det påminner förmycket om mina dåliga dagar från travet. Men matte säger att hon älskar mig ändå. Nu har hon tänkt att jag ska få bli mamma till nästa sommar så jag är nu sambo med hingsten Rocky Star och min kompis Lina Alfhem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar